Q&A

At komme med på Bølge 3 af Statens Facility Management afføder naturligt nok en masse spørgsmål hos jer som kunder. Hos Bygningsstyrelsen sidder vi klar til at svare på dem alle. 

Nogle af dem kan der måske findes svar på i vores korte opslagsværk om Statens Facility Management Bølge 3, men for at hjælpe jer mest muligt har vi samlet en liste af de mest gængse spørgsmål, som man finder nedenfor. 

OBS! Listen opdateres løbende, så det er altid en fordel at tjekke listen, inden man sender et spørgsmål afsted.

Opdateret 15.05.2024.

Generelt

Bygningsstyrelsen og leverandøren ISS arbejder sammen på et strategisk, taktisk og operationelt niveau for at sikre, at der er sammenhæng mellem de strategiske ambitioner og den daglige serviceleverance.

Vi har et klart defineret set-up i forhold til, hvordan vi arbejder sammen på tværs af ISS, Bygningsstyrelsen og jer som kunder.

På den måde kan vi sikre, at strategiske beslutninger bliver kombineret med operationelle læringer for at skabe en velfungerende leverance. 

Der er fastlagt mødefora på henholdsvis operationelt, taktisk og strategisk niveau. De fleste møder afholdes direkte mellem Bygningsstyrelsen og ISS.

Institutionens FM-kontaktperson eller aftaleansvarlige har ansvar og beslutningskompetence for insitutionens aftale med Bygningsstyrelsen.

Hovedopgaver i tilknytning til aftalen:

  • Indmelding af ændringsanmodninger
  • Indkøb til styrelsen udenfor aftalen og i tillæg til aftalen
  • Bestilling af tilkøbsydelser
  • Fakturagodkendelse af faste, bestillings- og tilkøbsydelser
  • Fakturabetaling
  • Ejerskab af projekter
  • Administation af indkøbsaftaler udover FM-aftalen.

Som leverandør på Statens Facility Management (SFM) Bølge 3 arbejder ISS ud fra dokumenterede standater, så I som kunder er sikret en ensartet service på tværs af lokaliteter. 

Herudover foretaget ISS løbende kvalitetssikring af alle servicespor. 

Hos Bygningsstyrelsen sidder der også et hold af specialister, som dagligt holder øje med, at kontrakten og dens forpligtelser opfyldes. Du kan møde holdet bag her.

Desuden trækker Bygningsstyrelsen på en masse gode erfaringer fra SFM Bølge 1, hvor ISS også var valgt som leverandør. Herfra har vi opbygget et robust dundament, som vi ønsker at bygge videre på i Bølge 3.

Fakturering

I får mere at vide om fakturering og opbygning af denne på kundemøderne samt på de kommende koordinationsgruppemøder.

Kundemøderne afholdes i januar og februar, mens alle kunder har modtaget en invitation på nuværende tidspunkt. Der er dog stadig mange kunder, der mangler at svare på denne.

Der afholdes koordinationsgruppemøder én gang månedligt. De næste to koordinationsgruppemøder er indkaldt, og de resterende er ved at blive lagt i kalenderen.

Kantineordningen

Man kan vælge mellem de tre udvalg og spise frit fra salat- og brødbuffeten.

Ja, det kan man. Alle portionsanretninger er sammen med salat og brød afstemt til at give en sund mæthed og vil dække alle næringsbehov.

Du kan vælge en af de portionsanrettede tallerkner og spise så meget du vil af salat- og brødbuffeten.

Du er altid velkommen til at spørge, om det er muligt at få lidt ekstra. Der vil være en begrænsning på kød og fisk pr. person. Vi opfordrer til at starte med det, der er portioneret, inden du beder om ekstra.

Udvalget varieres dagligt i henhold til sæson og lokale forhold. Der vil fortsat være et tæt samarbejde mellem det lokale kantineudvalg og leverandøren for at ramme det sortiment/udvalg, der serveres i din kantine.

Ja, der vil altid være et vegetarisk alternativ til den varme kød/fiskeret, som indeholder vegetabilsk proteinkilder.

Så skal man blot underrette køkkenpersonalet. Hvis der er mange veganere, vil de så vidt muligt undgå animalske proteinkilder og servere retterne på en måde, hvor de kan tilvælges.

Deli-anretningen er tiltænkt dig, der ikke har lyst til varm frokost og er kan være et udvalg af forskellige slags pålæg anrettet eller mindre tapas-retter.

Ja, men vi opfordrer dig til at tage lidt mere af det grove, grønne og sunde udvalg.

Køkkenpersonalet vil altid bestræbe sig på, at der er noget for enhver smag. Hvis der f.eks. serveres fisk som dagens varme ret, vil der være et udvalg på dagens Deli-anretning, der tager hensyn til dette.

Dataændringer

Indtil den 1. marts har alle kunder selv kunne gå ind og rette deres data i deres MIA, som siden 9. februar har ligget i filkassen. 

Det er derfor kundernes ansvar at rette data i MIA'en. Bygningsstyrelsen håndterer ikke dataændringer pr. mail eller via tilbageløb fra kundermøderne.