BYGST Serviceportal

På BYGST serviceportal kan du indmelde bestillinger (skal der fx hænges en tavle op, eller har I nye lokalebehov), fejl (eksempelvis på ventilationsanlæg, printer eller kaffemaskine), mangler, bygningsskader, klager, og sende spørgsmål vedr. lejekontrakter, samt meget andet.

Hvordan du logger ind på BYGST Serviceportal, afhænger af hvilken institution du kommer fra. Du kan nedenfor se, hvilken løsning din institution er på, og finde indgangslinket. Hvis du ikke er kunde på Statens Facility Management, skal du scrolle ned til den grå boks.

Det kan være en god idé at gemme indgangslinket til BYGST Serviceportal i dine foretrukne links, så du kan åbne serviceportalen direkte.

OBS: Kantinebestillinger sker ikke gennem BYGST Serviceportal.

Institutioner, der ikke er omfattet af Statens Facility Management

Hvis din institution ikke er omfattet af Statens Facility Management, skal du bruge denne indgang.

Kategorier

  • "9. Teknisk Bygnings Vedligehold": for kunder i statslige ejendomme
  • "Center For Udlejning": ved spørgsmål til lejekontrakt, opsigelse af lejemålet, nyt behov eller ændringer til lejemålet, økonomi og regnskab.

Oprettelse som bruger

Hvis du endnu ikke er bruger på BYGST Serviceportal, skal du udfylde denne brugeroprettelsesskabelon og sende den til . Herefter vil du modtage dit login på e-mail.

Du kan altid kontakte Bygningsstyrelsens front desk for hjælp hverdage mellem kl. 9-15.

Find introduktion og vejledning (nederst på siden)

Udbedringstider på Statens Facility Management

Udbedringstiden for indmeldte fejl og mangler på fx intern service er generelt 24 timer på hverdage. Weekender tæller som udgangspunkt ikke med. Hvis en fejl konstateres fredag kl. 14.00, er udbedringstiden senest den efterfølgende mandag kl. 14.00.

Hvis fejlen/opgaven ikke kan udbedres i én arbejdsgang, skal eventuelle kritiske elementer vedr. sikkerhed, personsikkerhed, miljø og følgeskader sikres af ISS, inden området forlades. ISS prioriterer opgaverne ud fra en betragtning af, hvad der er mest afgørende for den samlede serviceoplevelse hos brugerne.

Kritiske skader og hændelser

En skade betegnes som kritisk, hvis den har henholdsvis sikkerhedsmæssige eller miljømæssige risici/konsekvenser eller forhindrer udførelsen af en kerneopgave. Reaktionstid for kritiske skader er:

  • I tilfælde, hvor ISS har medarbejdere til stede på lokaliteten: Straks
  • I tilfælde, hvor ISS ikke har medarbejdere til stede på lokaliteten: 1 time

Ved fejl på BYGST Serviceportal

Oplever du fejl eller lignende i BYGST Serviceportal, bedes du sende en mail, gerne med skærmbilleder, til Bygningsstyrelsens front desk på .