Akutte henvendelser

Info om akutte henvendelser i statsejendomme.

Som lejer har du pligt til at behandle det lejede ansvarligt og straks rapportere akutte skader på lejemålet. - Om muligt skal du forsøge at standse skaden eller gøre tiltag til at begrænse den.

Henvendelser vedr. akutte skader skal som udgangspunkt rettes til bygningsejer, og du skal derfor være opmærksom på, om I bor til leje i en statsejendom, et privat lejemål eller en OPP-ejendom.

 

Statsejendom

Privat lejemål

OPP-ejendom

Inden for almindelig arbejdstid (hverdage kl. 9-15) Ring til Bygningsstyrelsens Frontdesk på 4170 1000. Kontakt viceværten eller ring til udlejer via jeres normale kanaler.  Kontakt OPP-leverandør via jeres normale kanaler.
    Ved tvivl kan du ringe til Bygningsstyrelsens Frontdesk på 4170 1000. Ved tvivl kan du ringe til Bygningsstyrelsens Frontdesk på 4170 1000.
Uden for almindelig arbejdstid Ring til Bygningsstyrelsens Frontdesk på 4170 1000 – tast 0 for at blive viderestillet til kontrolcentralen. 
(Det direkte nummer til Bygningsstyrelsens Kontrolcentral er 7611 7308)
Kontakt viceværten eller ring til udlejer via jeres normale kanaler. 

Kontakt viceværten eller ring til udlejer via jeres normale kanaler. 

Når skaden er udbedret   Orienter BYGST Frontdesk, der videreformidler henvendelsen til jeres kontraktansvarlige i Bygningsstyrelsen. Orienter BYGST Frontdesk, der videreformidler henvendelsen til jeres kontraktansvarlige i Bygningsstyrelsen.

Akutte skader kan fx opstå grundet:

  • Vejrlig (fx storm/skybrud)
  • Store skader på ejendommen (fx sprængt vandrør eller lign.)
  • Oversvømmelser

Kontakt alarmcentralen i tilfælde af:

•    Brand
•    Trusler og terror og lign.

Krisesituationer og beredskabsplaner

I krisesituationer håndterer kunden processen omkring flugt og evakuering. 

Kunden har ansvaret for at udarbejde og koordinere egne beredskabsplaner, dvs. planer for flugt og evakuering og i forbindelse med personale-, bruger- og indretningsmæssige dispositioner.