Bygningsstyrelsen måler hvert år tilfredsheden med vores ydelser og lejemål blandt topledere hos kunderne. Undersøgelsen giver os et værdifuldt indblik i, hvordan vores kunder oplever samarbejdet med Bygningsstyrelsen, og vi værdsætter den feedback, vi får.
Resultaterne fra undersøgelsen bruges som input til at styrke og udvikle vores service samt optimere vores ejendomsportefølje.
Den overordnede tilfredshed med Bygningsstyrelsens samlede opgavevaretagelse blandt topledere på universitetsområdet er steget siden sidste år (hos universiteter og kunstskoler). Tilfredsheden blandt topledere på kontorområdet er fastholdt på samme niveau som tidligere (hos departementer, styrelser, politi og domstole).
| Kunde | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
| Kontor topleder | 3,3 | 3,2 | 3,2 | 3,2 |
| Universitet topledere | 3,0 | 3,4 | 3,5 | 3,9 |
Tabel: Tilfredsheden med Bygningsstyrelsens samlede opgavevaretagelse blandt topledere (målt på en femtrins-skala)
I spørgsmålet om den samlede oplevelse af Bygningsstyrelsens opgavevaretagelse måles på om vi:
• Leverer fyldestgørende og rettidige svar
• Forventningsafstemmer i forbindelse med nye eller ændrede lokalebehov
• Sikrer et klart beslutningsgrundlag for vores kunders beslutninger.
I 2026 har Bygningsstyrelsen særligt fokus på at styrke kunderelationen i endnu højere grad gennem nye initiativer, der skal give et bedre indblik i kundernes oplevelser af samarbejdet med Bygningsstyrelsen og herved forbedre samarbejdet. Samtidig implementeres i 2026 en ny strategi, der adresser mange af de forbedringspunkter, som kundetilfredshedsundersøgelsen har været med til at pege på.
Bygningsstyrelsen arbejder målrettet på løbende at optimere kundekommunikationen, reducere svartider på henvendelser og understøtte en større grad af gennemsigtighed og kundeadgang til data.