Bygst Serviceportal er din indgang til Bygningsstyrelsen. Her kan du indmelde bestillinger, fejl, mangler, bygningsskader, klager eller spørgsmål vedrørende fx lejekontrakter.
Find introduktion og vejledning
På Bygst Serviceportal kan du indmelde bestillinger som fx ophænging af en tavle eller nye lokalebehov. Du kan indmelde fejl på fx ventilationsanlæg, printer eller kaffemaskine. Derudover kan du også indmelde mangler, bygningsskader, klager, og sende spørgsmål vedr. lejekontrakter, samt meget andet.
Hvis du ikke er kunde på Statens Facility Management, skal du scrolle ned til den grå boks.
OBS: Kantinebestillinger sker ikke gennem BYGST Serviceportal.
OBS: Er du medarbejder i Banedanmark eller Datatilsynet, skal du tilgå dit unikke link i boksen "Institutioner med 'Self Sign Up'" nedenfor.
Hvis din institution ikke er omfattet af Statens Facility Management, skal du bruge denne indgang.
Du kan altid kontakte Bygningsstyrelsens front desk på for hjælp på tlf. 4170 1000 hverdage mellem kl. 9-15.
Find introduktion og vejledning (nederst på siden)
Udbedringstiden for indmeldte fejl og mangler på fx intern service er generelt 24 timer på hverdage. Weekender tæller som udgangspunkt ikke med. Hvis en fejl konstateres fredag kl. 14.00, er udbedringstiden senest den efterfølgende mandag kl. 14.00.
Hvis fejlen/opgaven ikke kan udbedres i én arbejdsgang, skal eventuelle kritiske elementer vedr. sikkerhed, personsikkerhed, miljø og følgeskader sikres af ISS, inden området forlades. ISS prioriterer opgaverne ud fra en betragtning af, hvad der er mest afgørende for den samlede serviceoplevelse hos brugerne.
En skade betegnes som kritisk, hvis den har henholdsvis sikkerhedsmæssige eller miljømæssige risici/konsekvenser eller forhindrer udførelsen af en kerneopgave. Reaktionstid for kritiske skader er:
Find introduktion og vejledning til BYGST Serviceportal
Hvis du har brug for at komme i kontakt med en medarbejder fra Bygningsstyrelsen uden for vores normale åbningstider, kan du kontakte os akut.
Oplever du fejl eller lignende i BYGST Serviceportal, bedes du sende en mail, gerne med skærmbilleder, til Bygningsstyrelsens front desk på bygst@bygst.dk