Stigning i brugertilfredshed på Statens Facility Management Bølge 2

15-08-2024

Årets resultat af brugertilfredshed viser en samlet fremgang og særligt et øget fokus på kantineområdet har båret frugt.

Vinduespudsere

Siden maj 2022 har Coor været leverandør til kunderne på Statens Facility Management Bølge 2, og som en del af kontrakten undersøges brugertilfredsheden årligt.

Resultaterne for den seneste undersøgelse viser en stigende tilfredshed. Samlet set er tilfredsheden steget fra 3,4 til 3,6 på en skala fra 1-5.

Det går derfor den rette vej, og særligt på ét af serviceområderne ser man en ekstra spirende tilfredshed.

Efter sidste års brugertilfredshedsundersøgelse valgte man nemlig at fokusere særligt på at øge tilfredsheden på kantineområdet, hvilket er lykkedes. Her er tilfredsheden steget fra 3,00 til 3,40.

- Det er altid dejligt, når en særlig indsats resulterer i gladere brugere og dermed højere tilfredshed. Det er Bygningsstyrelsens ambition hele tiden at hæve tilfredsheden, og årets resultater giver os blot yderligere gejst til at fortsætte det i forvejen gode arbejde, der lægges for dagen, fortæller vicedirektør i Bygningsstyrelsen, Mette Balling Lisby.

Blandt kunderne er der også glæde at spore over det daglige besøg i kantinerne. En kunde skriver blandt andet, at kantinen er blevet bedre efter seneste gennemførte tilfredshedsundersøgelse, mens en anden kalder udviklingen meget positive og fremhæver især de spændende og friske salater, der diskes op med.

Fakta

Bølge 2 omfatter hovedsageligt departementer i hovedstadsområdet og er en del af arbejdet med at implementere Statens Facility Management, der blev besluttet tilbage i 2017. Bølge 1 blev sat i drift i 2019 med ISS som leverandør, Bølge 2 havde opstart maj 2022, mens den tredje og sidste bølge blev sat i drift i maj 2024. Med en fuldt implementeret løsning servicerer Bygningsstyrelsen i alt 50.000 medarbejdere med en samlet årlig volumen på godt 900 millioner kr.

Læs mere om Statens Facility Management