Resultat af brugertilfredshedsundersøgelse på SFM Bølge 3

Resultatet for 2025 på Statens Facility Management Bølge 3 viser et lille, samlet fald i tilfredsheden. Bygningsstyrelsen tager resultaterne til efterretning.

Den tredje og dermed sidste bølge af Statens Facility Management gik i luften for lige godt et år siden, og som en del af kontrakten undersøges brugertilfredsheden årligt. 

Resultaterne af den første brugertilfredshedsundersøgelse for Statens Facility Management Bølge 3, som har ISS som leverandør, viser et mindre fald. 

Samlet set ligger tilfredsheden på 3.4 på en skala fra 1-5, hvor Bygningsstyrelsens målsætning for brugertilfredsheden er 3.7.

- I Bygningsstyrelsen bestræber vi os på at levere de bedst mulige rammer til statsligt ansatte, så de kan koncentrere sig om deres kerneopgave. Derfor er årets resultat af brugertilfredshedsundersøgelsen heller ikke et ønskeligt udfald, selvom vi er klar over, der kunne være forventeligt fald i tilfredsheden, da der i starten altid er tale om en tilvænningsperiode. Vi er bekendte med, at der er nogle områder, som kan forbedres, og derfor kigges der allerede nu på muligheder for at søsætte nye initiativer, som på sigt skulle højne den samlede tilfredshed, fortæller vicedirektør i Bygningsstyrelsen, Mette Balling Lisby. 

Statens Facility Management Bølge 3 servicerer mere end 14.500 statsligt ansatte fordelt på 60 forskellige institutioner. 

De modtager dagligt services, dækkende over affald, indvendigt vedligehold, intern service, kantine, renhold, udearealer samt vagt og sikkerhed. Desuden er der i undersøgelsen også inddraget et punkt omkring kontakt med servicemedarbejder og 'Servicecenter'.