Bygningsstyrelsen har stor respekt for dine personoplysninger og er meget opmærksomme på at behandle dine oplysninger forsvarligt.
Denne persondatapolitik forklarer, hvordan Bygningsstyrelsen behandler og sikrer dine personoplysninger.
Bygningsstyrelsen behandler personoplysninger om dig, når du bruger hjemmesiden www.bygst.dk. Vi anvender f.eks. cookies for at kunne sende oplysninger til din browser.
Du kan læse mere om vores brug af cookies på bygst.dk her.
Når du tilmelder dig arrangementer ved Bygningsstyrelsen og udfylder en tilmeldings- eller kontaktformular, registrerer vi de personoplysninger, som du giver os ved tilmeldingen. Dette gør vi for at kunne:
Afhængig af det arrangement, du tilmelder dig, beder vi dig typisk om følgende:
Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra e, idet behandlingen sker som led i Bygningsstyrelsens myndighedsudøvelse.
I forbindelse med ansættelse i Bygningsstyrelsen eller ved løsning af særligt følsomme opgaver for Bygningsstyrelsen, gennemfører vi af sikkerhedsmæssige årsager en såkaldt registermæssig undersøgelse.
Af de afgivne oplysninger videresendes navn og personnummer til PET, der forestår den registermæssige undersøgelse. Vi anvender desuden oplysningerne til at udstede evt. ID-kort samt til håndtering af kontaktoplysninger med dig og din arbejdsgiver.
De registrerede personoplysninger slettes senest en måned efter undersøgelsens gyldighedsperiode. Oplysningerne om evt. udenlandsk oprindelse eller ophold i udlandet anvendes i tilfælde af behov for at indhente supplerende oplysninger.
Personoplysninger, som beskrevet ovenfor, opbevares så længe dette er nødvendigt for at opfylde det angivne formål med behandlingen.
Bygningsstyrelsen foretager sletning af dine personoplysninger, når der ikke længere er et sagligt formål med at opbevare og behandle disse.
Ved behandling af personoplysninger kan Bygningsstyrelsen inddrage en række af organisationens databehandlere såsom IT-systemudbydere, hostingudbydere mv.
Hvis dine personoplysninger i forbindelse med vores behandling overføres til tredjelande (uden for EU/EØS), sikrer Bygningsstyrelsen et retsgrundlag i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens kapitel 5.
I forbindelse med at Bygningsstyrelsen behandler dine personoplysninger, har du følgende rettigheder i medfør af databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven:
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder efter databeskyttelsesforordningen, skal du rette henvendelse til Bygningsstyrelsen. Du kan se styrelsens kontaktoplysninger nederst.
Du kan til enhver tid vælge at trække dette samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte Bygningsstyrelsen på de kontaktoplysninger, der fremgår nederst.
Såfremt du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker dette alene den fremadrettede behandling af personoplysningerne, og dermed ikke lovligheden af den behandling, der er baseret på samtykket, inden tilbagetrækning heraf.
Selvom du trækker dit samtykke til registrering i forbindelse med tilmeldinger kan du fortsat være registreret hos Bygningsstyrelsen, enten fordi du er kunde eller samarbejdspartner – eller er i proces med at blive det eller som følge af andet lovkrav.
Du kan klage over vores behandling af dine personoplysninger til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. E-mail; dt@datatilsynet.dk, telefonnummer; 33 19 32 00.
Titel: Databeskyttelsesrådgiver (DPO)
E-mail: DPO@trm.dk
Telefon: +45 2135 5411